Digisterker-Nieuwsbrief

Oktober 2024

Twee veelgestelde vragen uitgelicht

Zowel de website Digisterkercursus.nl als de website Digivitaler.nl bevatten het menu-onderdeel ‘Veelgestelde vragen’. In elke nieuwsbrief lichten we er twee vragen uit: eentje over het lesprogramma ‘Digisterker- Werken met de e-overheid’ en eentje over het lesprogramma ‘DigiVitaler’. De Digisterker-vraag is deze keer: ‘Waarom kan ik de wachtwoorden van docentaccounts niet veranderen?’ En de DigiVitaler-vraag luidt: ‘Kan ik gelijktijdig ingelogd zijn als docent en als cursist?’ Beide vragen zijn vooral relevant voor docenten.

De docentenaccounts zijn niet persoonlijk, maar geven wel toegang tot gepersonaliseerd cursusmateriaal. Door in te loggen met een docentaccount maakt u kenbaar voor welke bibliotheek en voor welke gemeente u cursusmateriaal wilt gebruiken. Werkboeken zijn bijvoorbeeld voorzien van het logo van uw bibliotheek en een gemeente in het werkgebied van de bibliotheek. Meerdere docenten kunnen gebruik maken van hetzelfde docentaccount. Wanneer een docent een wachtwoord zou aanpassen, dan zou u of andere docenten niet meer kunnen inloggen om het gepersonaliseerde lesmateriaal samen te stellen.

Ja, dit kan. U moet hiervoor twee verschillende browsers gebruiken, bijvoorbeeld Microsoft Edge en Google Chrome. U logt in met uw docentenaccount via de ene browser en met uw cursistenaccount via de andere.

U kunt ook in dezelfde browser blijven en als tweede venster het InPrivate-venster (Microsoft Edge) of het Incognitovenster (Google Chrome) gebruiken.

Voor de veelgestelde vragen op Digisterkercursus.nl en Digivitaler.nl moet u inloggen. De vragen bedoeld voor coördinatoren ziet u na ingelogd te zijn als coördinator, de vragen bedoeld voor docenten nadat u bent ingelogd als docent.