Digisterker-Nieuwsbrief

Juli 2023

Twee veelgestelde vragen uitgelicht

Zowel de website Digisterkercursus.nl als de website Digivitaler.nl bevatten het menu-onderdeel ‘Veelgestelde vragen’. In elke nieuwsbrief lichten we er twee vragen uit: eentje over lesprogramma ‘Digisterker- Werken met de e-overheid’ en eentje over het lesprogramma ‘DigiVitaler’. Deze keer de Digisterker-vraag ‘Hoe stel ik de PowerPoint-presentaties samen?’ en de DigiVitaler-vraag ‘Waar vind ik (aanpasbaar) promomateriaal voor het werven van cursisten?’ De eerste vraag is relevant voor docenten, de tweede voor coördinatoren.

Bij de cursus hoort bij elk onderwerp (hoofdstuk) een PowerPoint-presentatie, die u kunt gebruiken om de lesstof uit te leggen. De presentaties bestaan uit veel dia's, waarin alle plaatjes uit het werkboek zijn verwerkt. U kunt zelf bepalen welke dia's u wilt gebruiken, wilt aanpassen of juist niet wilt gebruiken.  Zo maakt u dus een presentatie die past bij uw verhaal.  Voor de standaard cursus is er ook een set van 4 presentaties waarmee de cursusinhoud is verdeeld over 4 cursusdagen. Zie ook de docentenhandleiding voor een toelichting en het lesplan.

Via het Portal landelijke huisstijl is er aanpasbaar promotiemateriaal beschikbaar voor het DigiVitaler-programma. De toolkit bestaat uit digitale en fysieke materialen waarmee u DigiVitaler lokaal kunt promoten.

U kunt daarbij denken aan:
- drukwerk/download: aanpasbare poster en flyer
- digitale materialen: narrowcasts
- documenten: teksten en documenten

Ook kunt u gebruiken maken van een wervingsvideo. Deze video kunt u ook, zo vaak als u wilt, personaliseren met uw eigen aftiteling en logo.

Voor de veelgestelde vragen op Digisterkercursus.nl hoeft u niet in te loggen. Voor de veelgestelde vragen op Digivitaler.nl wel. De vragen bedoeld voor coördinatoren ziet u na ingelogd te zijn als coördinator, de vragen bedoeld voor docenten nadat u bent ingelogd als docent.